Πώς να βοηθήσουμε το παιδί μας να κάνει φίλους ! (music video)
Από την παιδοψυχολόγο Κατερίνα Τσίτση «Κανείς δεν κάνει παρέα μαζί μου», «Δε με συμπαθεί κανείς», «Δε με παίζουν τα άλλα παιδιά». Σ...
https://to-synoro.blogspot.com/2015/04/pws-na-voh8hsoume-to-paidi-mas-na-kanei-filous.html
Από την παιδοψυχολόγο Κατερίνα Τσίτση
«Κανείς δεν κάνει παρέα μαζί μου», «Δε με συμπαθεί κανείς», «Δε με παίζουν τα άλλα παιδιά». Σίγουρα η απόρριψη από τους συνομηλίκους είναι επίπονη για ένα παιδί. Οι γονείς φυσικά δε μπορούν να δημιουργήσουν φιλίες για τα παιδιά τους, μπορούν όμως να τα βοηθήσουν να καταλάβουν τα απαραίτητα συστατικά της φιλίας:
Διάθεση για φιλία
Για να δημιουργηθεί μια φιλική σχέση, αρχικά δυο άνθρωποι δείχνουν με κάποιο τρόπο ότι έχουν τη διάθεση να γίνουν φίλοι και ότι συμπαθεί ο ένας τον άλλον. Για ένα παιδί σε μικρή ηλικία η φράση «θες να γίνουμε φίλοι;» θα ήταν κατάλληλη για την έκφραση συμπάθειας, ενώ σε μεγαλύτερες ηλικίες η φιλική διάθεση εκφράζεται με πιο έμμεσο τρόπο.
Φιλοφρονήσεις
Προκειμένου να βοηθήσουμε τα παιδιά να δείχνουν πιο «φιλικά» προς τους άλλους, μπορούμε επίσης να τους προτείνουμε να χρησιμοποιήσουν κομπλιμέντα. Όπως σε όλους, έτσι και στα παιδιά αρέσει να ακούνε ειλικρινείς φιλοφρονήσεις: «Τι ωραία που ζωγραφίζεις», «Ωραία μπλούζα»!
Ευγένεια
Η ευγένεια επίσης υποδηλώνει τη φιλική διάθεση. Ένα παιδί που δανείζει τους μαρκαδόρους του σε ένα άλλο, το βοηθά να σηκωθεί όταν πέσει, να κουβαλήσει τη τσάντα του ή μοιράζεται ένα σνακ, του δείχνει ότι τον συμπαθεί και ότι μπορεί να είναι καλός φίλος.
Ομοιότητα
«Όμοιος ομοίω αεί πελάζει»! Οι γονείς θα μπορούσαν να συμβουλεύσουν το παιδί, ακόμα, να πλησιάσει έναν συνομήλικο με κοινά ενδιαφέροντα και ασχολίες. Η ομοιότητα είναι ελκυστική για συναισθηματικούς και πρακτικούς λόγους.
Συναισθηματικά, το παιδί αντλεί από έναν όμοιο του αισθήματα επιβεβαίωσης και άνεσης. Πρακτικά, το κάθε μέλος της παρέας απολαμβάνει τις δραστηριότητες που από κοινού προτιμούν.
Καλή διάθεση
Φυσικά δε μπορούμε να είμαστε πάντα σε καλή διάθεση και ενθουσιώδεις, ούτε μπορούμε να ζητήσουμε κάτι τέτοιο από τα παιδιά. Ένα παιδί ωστόσο, είναι χρήσιμο να πληροφορηθεί ότι οι συνομήλικοι τους πιθανότατα θα θέλουν να είναι κοντά σε άλλα παιδιά που «έχουν πλάκα», που είναι δραστήρια, με θετική διάθεση, χαρούμενα.
Συναντήσεις
Όταν το παιδί κάνει μια αρχή προσπαθώντας να προσεγγίσει ένα άλλο παιδί, επιδιώξτε την επαφή των παιδιών και έξω από το σχολείο (ή το περιβάλλον που γνωρίστηκαν). Η δημιουργία μιας πιο στενής φιλικής σχέσης προωθείται από συναντήσεις του παιδιού με ένα άλλο, με προκαθορισμένες δραστηριότητες.
Πριν από την συνάντηση, είναι χρήσιμο να εξηγήσετε στο παιδί τι σημαίνει καλός οικοδεσπότης (π.χ. καλωσορίζουμε τον καλεσμένο μας, χαμογελάμε και ρωτάμε συχνά αν χρειάζεται κάτι, κρύβουμε εκ των προτέρων παιχνίδια που δε θέλουμε να μοιραστούμε, αλλά μοιραζόμαστε τα υπόλοιπα κλπ).
Τέλος, μπορείτε να σχεδιάσετε με το παιδί σας νωρίτερα δυο δραστηριότητες και αφού φτάσει ο καλεσμένος σας, να του προτείνει να ξεκινήσουν με μια απ' αυτές!
Πριν από την συνάντηση, είναι χρήσιμο να εξηγήσετε στο παιδί τι σημαίνει καλός οικοδεσπότης (π.χ. καλωσορίζουμε τον καλεσμένο μας, χαμογελάμε και ρωτάμε συχνά αν χρειάζεται κάτι, κρύβουμε εκ των προτέρων παιχνίδια που δε θέλουμε να μοιραστούμε, αλλά μοιραζόμαστε τα υπόλοιπα κλπ).
Τέλος, μπορείτε να σχεδιάσετε με το παιδί σας νωρίτερα δυο δραστηριότητες και αφού φτάσει ο καλεσμένος σας, να του προτείνει να ξεκινήσουν με μια απ' αυτές!
* Χ.- *
Πηγή : glikaxamogela.gr