Σχεδία: Το περιοδικό της αλληλεγγύης! (music video)
Σ το τέλος της δεκαετίας του 1980 άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα περιοδικά του δρόμου. Οι πωλητές προέρχονταν από ευπαθείς κοινωνικά ο...
https://to-synoro.blogspot.com/2016/02/sxedia-to-periodiko-tou-dromou.html
Στο τέλος της δεκαετίας του 1980 άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα περιοδικά του δρόμου. Οι πωλητές προέρχονταν από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, ιδιαίτερα από ανέργους και αστέγους που δε μπορούσαν να καλύψουν ούτε τις βασικές βιοτικές ανάγκες. Πλέον το international network of street papers μετρά 122 περιοδικά του δρόμου σε όλες τις ηπείρους.
Από χώρα σε χώρα τα ονόματα διαφέρουν. Σε πολλές από αυτές τις χώρες φέρει το όνομα the big issue. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις αρχές του 2013. Αν και δεν ήταν η πρώτη προσπάθεια κυκλοφορίας ενός περιοδικού που θα στήριζε τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, ήταν η πρώτη φορά που κατάφερε να έχει επιτυχία.
Τη δράση αυτή έχει αναλάβει η μη κυβερνητική οργάνωση «Διογένης», η οποία ξεκίνησε το έργο της το 2010 με σκοπό την υποστήριξη των ατόμων που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, ώστε να καταφέρουν να επανενταχθούν στην κοινωνία. Οι πωλητές, οι οποίοι ολοένα και πληθαίνουν, φορούν ένα χαρακτηριστικό κόκκινο γιλέκο που αναγράφεται το όνομα του περιοδικού «Σχεδία».
Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι επαίτες. Εν αντιθέσει, εργάζονται για να βγάλουν τα προς το ζην, όντας αξιοπρεπείς. Ανεξάρτητα όμως με την κοινωνική δράση του περιοδικού, τα θέματα που περιλαμβάνει το περιοδικό είναι ποικίλης φύσεως και ανταποκρίνονται στην επικαιρότητα. Κυρίως κοινωνικά, σχετικά με την κρίση που πλήττει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Προτάσεις αξιόλογων βιβλίων, παραστάσεων και ταινιών. Δεν υπηρετεί κανένα μεγάλο συμφέρον, δε λαμβάνει θέση αναλογικά με το κέρδος που θα μπορούσε να έχει. Πέρα από την δημοσιογραφική δεοντολογία που προσπαθεί (κατά την άποψη μου και επιτυχώς) να τηρεί, προωθεί τη δημοσιογραφική αλληλεγγύη.
Μία αλληλεγγύη αλλιώτικη, μα συνάμα σημαντική. Καθώς εκτός που η αγορά του βοηθά έναν οικονομικά πιο αδύναμο, του δίνει και την ευκαιρία να ζει αξιοπρεπώς και να μη νιώθει κοινωνικά περιθωριοποιημένος.
Κριτικάρει με χιούμορ μα ταυτόχρονα και με αντικειμενικότητα, κάτι το οποίο πολλές φορές εκλείπει στις μέρες μας. Μα εκτός από όλα όσα αναφέρθηκαν, καταδεικνύει την ανάγκη να βοηθάς τον συνάνθρωπό σου ακόμη και εάν η κατάστασή του δεν πλήττει εσένα άμεσα. Δείχνει πως η φτώχεια, η ανεργία δε γνωρίζει σύνορα και κράτη, χρώμα και φυλές, αλλά είναι κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί στον καθένα.
Οπότε την επόμενη φορά που θα δεις τον πωλητή με το κόκκινο χαρακτηριστικό σακάκι και το καρτελάκι που λέει «Σχεδία», αν έχεις την οικονομική δυνατότητα, δώσε τρία ευρώ από το υστέρημά σου και βοήθησέ τον.
Το περιοδικό κυκλοφορεί κάθε τελευταία Τετάρτη του μήνα και είναι διαθέσιμο σε διακεκριμένα σημεία πώλησης, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
*Χριστιν-άκι.-*
Πηγή