synoronews

Δωρεάν Εργασία – Έχεις ταλέντο σε κάτι; Ξεκίνα το!

Τα πτυχία στις μέρες μας είναι πολλά… οι πτυχιούχοι ακόμα περισσότεροι. Πάρα πολλοί νέοι πτυχιούχοι αναζητούν εργασία κάθε χρόνο και δυ...


Τα πτυχία στις μέρες μας είναι πολλά… οι πτυχιούχοι ακόμα περισσότεροι. Πάρα πολλοί νέοι πτυχιούχοι αναζητούν εργασία κάθε χρόνο και δυστυχώς τα πράγματα δεν λειτουργούν όπως παλια. Πώς άραγε μπορεί κάποιος να μπεί σχετικά γρήγορα στην αγορά εργασίας και να αποκτίσει εργασιακή εμπειρία;

Το μοντέλο: Τελειώνω τις σπουδές μου και μετά με περιμένει μια ζωή όπου μεγάλες εταιρίες θα μου κάνουν προτάσεις για να με πάρουν, δυστυχώς δεν ισχύει πια στις μέρες μας, με αποτέλεσμα να υπάρχει πολύ μεγάλη απογοήτευση στους νέους.

Τα πράγματα λοιπόν έχουν αλλάξει, διότι σήμερα η αγορά δεν σε πληρώνει για τα πτυχία που έχεις (αντιθέτως θα έλεγα), σε πληρώνει για τις ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που έχεις.

Τι σημαίνει αυτό; Τελειώνοντας κάποιος ηλεκτρολόγος μηχανικός έχει διδαχτεί περίπου 50 διαφορετικά μαθήματα. Αυτό σημαίνει οτι έχει εκτεθεί στη γνώση, όχι φυσικά οτι έχει γίνει ειδικός σε κάτι απο αυτά.

Όταν λοιπόν ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός γράφει στο βιογραφικό του:

Μαθήματα που διδάχτηκα: Ηλεκτροτεχνία, το ηλεκτρολογικό σχέδιο ή τους αυτοματισμούς… αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα σε έναν πιθανό εργοδότη.

Αυτό που θα σήμαινε όμως κάτι είναι κάτι τέτοιο: Στα πλαίσια του μαθήματος αυτοματισμών, έχω ασχοληθεί με το PLC S5 της SIEMENS και έχω κατασκευάσει ένα σύστημα ελέγχου για τον έλεγχο της κοπτικής μηχανής του εργοστασίου της βιομηχανίας “Ανωνυμη ΑΕ”, το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην παραγωγή απο το 2010 χωρίς να έχει δημιουργήσει προβλήματα.

Καταλαβαίνεις τη διαφορά στο παραπάνω;

Στη μία περίπτωση αναφέρω στο βιογραφικό μου οτι διδάχτηκα κάτι… δηλαδή πρακτικά δεν ξέρω και πολλά πράγματα, αλλά είμαι ίσως έτοιμος να μου μάθει ο πρώτος εργοδότης μου, ενώ στην άλλη περίπτωση ο πτυχιούχος φοιτητής, έχει ξεπεράσει τα όρια της τυπικής εκπαίδευσης και έχει περάσει το αντικείμενο των αυτοματισμών σε άλλο επίπεδο… ξέρει να προγραμματίζει PLC και μάλλιστα τόσο καλά που ήδη υπάρχει δουλειά του σε εργοστάσιο στην παραγωγή!

Πληρώθηκε ώς φοιτητής ο φίλος μας για να κάνει αυτή τη δουλειά; Μάλλον όχι… ή αν ήταν τυχερός πήρε κάποιο συμβολικό ποσό ή ακόμα καλύτερα έχει αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού που εγκατέστησε, ή αν ήταν ακόμα πιο τυχερός θα έχει πάρει συστάσεις για άλλες δουλειές.

Μια σύντομη ιστορία για το πώς ξεκίνησα να έχω μια θέση στην αγορά εργασίας…

Το πρώτο μου πτυχίο ήταν Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕ (παρεπιπτόντως το μόνο που μου άρεσε στο αντικείμενο αυτό ήταν οι αυτοματισμοί και ΤΙΠΟΤΕ άλλο, αλλά έπρεπε να τελειώσω κάποια στιγμή μια σχολή για να “μπώ στην αγορά εργασίας”).

Όταν τελείωσα τη σχολή έπρεπε να παραδώσω μια πτυχιακή εργασία και πήρα μεγάλο ρίσκο καθώς η πτυχιακή μου εργασία που ζήτησα ήταν σε ένα εντελώς διαφορετικό αντικείμενο. Όμως κάλυπτε κάποιες ανάγκες της σχολής μου… έτσι έφτιαξα ένα μίνι πληροφοριακό σύστημα και έγραψα κάποιες σημειώσεις για το FrontPage (πρόγραμμα επεξεργασίας ιστοσελίδων). Έτσι ασχολήθηκα με τις ιστοσελίδες και μετά δούλεψα δωρεάν στη σχολή μου συντηρώτας την ιστοσελίδα της.

Παρόλο που δεν έπαιρνα για περίπου 12 μήνες χρήματα για τη δουλειά που έκανα, αναβάθμισα αισθητικά και λειτουργικά την ιστοσελίδα της σχολής σε τέτοιο βαθμό που (για εκείνη την εποχή) χαρακτηρίστηκα επαγγελματίας. Αφού δεν πληρωνόμουνα είχα άπλετο χρόνο για έρευνα σε κάτι που μου άρεσε, ένα γραφείο και ένα περιβάλλον που μπορούσα να ρωτήσω απο συναδέλφους και να μάθω.

Τελειώνοντας την σχέση μου με τη σχολή προσφέρθηκα να φτιάξω δωρεάν την ιστοσελίδα 2 ραδιοφωνικών σταθμών, το οποίο το έκανα.

Σε όλη αυτή τη διάρκεια έβλεπα την δουλειά μου άκρως επαγγελματικά, είχα ιδιαίτερη υπομονή με τις απαιτήσεις των “πελατών μου” και η συμπεριφορά μου ήταν λές και πληρωνόμουν με ένα πάρα πολύ καλό μισθό.

Για να μην τα πολυλογώ, μετά απο 2 χρόνια είχα ένα portfolio απο 4 πολύ ωραίες ιστοσελίδες που μπορούσα να δείχνω σε υποψήφιους πελάτες μου αλλά και 4 νέους πελάτες οι οποίοι προσφέρθηκαν να με πληρώσουν για τις υπηρεσίες μου. Έφτιαξα λοιπόν μια ιστοσελίδα (την www.aktoweb.com) και παρείχα επαγγελματικές υπηρεσίες ιστοσελίδων και κατα παραγγελία προγράμματα.

Συμπέρασμα για την δωρεάν εργασία

Όταν ξεκινάμε κάτι νέο, σε οποιαδήποτε φάση της ζωής μας, προτίνω να ξεκινάμε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας δωρεάν! Αφού λοιπόν κάνουμε 3 δωρεάν δουλειές και δούμε οτι αυτό που κάναμε μπορεί να πληρωθεί απο κάποιον, μπορούμε να δημοσιεύσουμε το portfolio μας σε μια ιστοσελίδα και να πούμε οτι πλέον το κάνουμε επαγγελματικά.

Με την δωρεάν εργασία, αποκτάς πραγματικές δεξιότητες της αγοράς και θα πρέπει πάντα να παραδίδεις κάτι παραπάνω απο αυτό που υποσχέθηκες στον “πελάτη σου” ώστε να πεί μερικά καλά λόγια για εσένα.

Underpromiss and Overdeliver είναι το σλόγκαν στην δωρεάν εργασία!

Ειναι μια συνταγή που την εφάρμοσα και αργότερα στην πορεία μου και πιάνει πολύ καλά ακόμα και όταν θέλεις να αλλάξεις εργασιακό αντικείμενο. Δες και αυτό το βίντεο.

Ποιές είναι οι προτάσεις σας;

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο και πιστεύετε οτι μπορεί να βοηθήσει κάποιον φίλο ή γνωστό σας, κάντε like, αν διαφωνείτε αφήστε σχόλιο. Επίσης θα βοηθούσε πολύ αν αναφέρατε σε σχόλιο τι δωρεάν εργασία έχετε κάνει και σε ποια φάση της ζωής σας. Θα βοηθήσει τους επόμενους αναγνώστες του άρθρου.

Πηγή : mikemingos.gr

Related

blog 245718979921632241

Δημοσίευση σχολίου

Όλες οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απόρρητες και δεν δημοσιεύονται ή δίδονται σε τρίτους για οποιαδήποτε εμπορική ή άλλη χρήση.

emo-but-icon


    • Οι εικονικοί φίλοι του facebook



      Διαβάστε το άρθρο


Recent

Hot in week

Με τη...ματια της ψυχης

Η ζωή αγάπη μου είναι μια θυσία και ένα ρίσκο.

Όσο πόνος και να υπάρχει μπορείς να τον ξορκίσεις με την αγάπη και το χαμόγελο ....Είναι το αντίδοτο του κακού και της δυστυχίας ....Γελάστε...

Παρατηρητης ... η παικτης;

Παρατηρητης ... η παικτης;
Ολοι θέλουμε να φτάσουμε κάπου να υλοποιήσουμε κάτι. Είναι όλα μέρους του παιχνιδιού που

Θελω να ακους το γελιο μου

Θελω να ακους το γελιο μου
Γι αυτό λοιπόν, δε θέλω να φοβηθείς στιγμή ή να λιγοψυχήσεις όσο είμαι εδώ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...
Τους συναντάμε συχνά. Παλουκάρια της φακής, με πλάτες άλλων ...

Η πιο όμορφη ηλικία

Η πιο όμορφη ηλικία
Η πιο όμορφη ηλικία για μια γυναίκα αρχίζει όταν σταματά να ...

ενας ερωτικος ανθρωπος

ενας ερωτικος ανθρωπος
Ένας γνήσιος ερωτικός άνθρωπος ζητά συνοδοιπόρους που θα τον εμπνέουν...

Η δυναμη της ευτυχιας ...

Η δυναμη της ευτυχιας ...
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται τις αλλαγές, επιθυμούν να ‘παγώσουν’ την ευτυχία ή τη στιγμή

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...
Αλλά και στη διαδρομή προς το ψηλότερο σημείο, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.

Οι oμορφοι aνθρωποι

Οι oμορφοι aνθρωποι
Γεννηθήκαμε και μας βάλανε στο κέντρο. Σ’ ένα κέντρο που είτε μας παραχάϊδευαν, είτε μας παραέκριναν ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...
Άνθρωποι αθορυβοι.Όχι ήσυχοι,όχι κοιμισμένοι,όχι παραιτημένοι από την ζωή.Απλά ...

Μπαμπα, σ’ αγαπω …

Μπαμπα, σ’ αγαπω …
Σήμερα θα γράψω για σένα, για σένα που με μεγάλωσες, που ακόμη και τώρα με μεγαλώνεις. Για την ακρίβεια μαζί ...

Connect Us

item
- Navigation -