Λεωφορεία χωρίς οδηγούς στα Τρίκαλα από το 2015
Για πρώτη φορά παγκοσμίως θα τεθούν σε κυκλοφορία λεωφορεία χωρίς οδηγό, σε αστικό περιβάλλον Έξι λεωφορεία χωρίς οδηγό θα κυκλοφορο...
https://to-synoro.blogspot.com/2014/05/leoforeia-horis-odigous.html
Για πρώτη φορά παγκοσμίως θα τεθούν σε κυκλοφορία λεωφορεία χωρίς οδηγό, σε αστικό περιβάλλον
Έξι λεωφορεία χωρίς οδηγό θα κυκλοφορούν από το 2015 στην πόλη των Τρικάλων, την πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές περιοχές στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά για έξι μήνες.
Τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό, θα λειτουργούν με αισθητήρες, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2, ενώ σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος, στόχος του υπουργείου Μεταφορών να διασχίσουν κάποια στιγμή και δρόμους της Αθήνας.
Η εμφάνισή τους στην πόλη των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές του 2015, και θα είναι χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα αφού θα κινούνται σε διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς.
Όσον αφορά στη διαδρομή που θα κάνουν, θα ξεκινάει από την οδό Βουλής, θα συνεχίζει την Καραϊσκάκη, θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, ενώ στην επιστροφή θα στρίβει για τη λεωφόρο Ερμού περνώντας μπροστά από την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και έπειτα από μία ακόμη παράκαμψη θα επιστρέφει στην αφετηρία.
Ωστόσο, μιλώντας, χθες, κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ για την πιστοποίηση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στις αστικές περιοχές, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι για να κυκλοφορήσουν τέτοια οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, απαιτείται η προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων ενώ δεν αποκλείεται σε βάθος χρόνου.
Είπε επίσης ότι το υπουργείο Μεταφορών, εξετάζει τη δυνατότητα χορήγησης πινακίδων δοκιμαστικής κυκλοφορίας για να μπορέσουν να κινηθούν.
Σημειώνεται ότι το έργο CityMobil2 επικεντρώνεται στην προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων που θα επιτρέψουν την μελλοντική κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και αποτελεί συνέχεια του έργου CityMobil.
Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα (Τρίκαλα), Ιταλία (Μιλάνο), Ισπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Ροσέλ) και Φινλανδία (Βαντάα).
Πηγή : protothema.gr