Σφοδρή αντιπαράθεση Κυβέρνησης-αντιπολίτευσης για τους αδιόριστους
Το ΑΚΕΛ εξαπέλυσε δριμεία επίθεση προς τους κυβερνώντες, οι οποίοι απάντησαν με την ίδια σκληρή γλώσσα.
Σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε χθες, με αφορμή τον αριθμό των συμβασιούχων εκπαιδευτικών που θα μείνουν κατά τη φετινή σχολική χρονιά εκτός αιθουσών διδασκαλίας. Το θέμα ήγειρε το ΑΚΕΛ, το οποίο εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κυριάκου Κενεβέζου, και των πολιτικών που εφαρμόζει τους τελευταίους μήνες. Απαντώντας στις επικρίσεις του ΑΚΕΛ, ο ΔΗΣΥ αντέκρουσε τα πυρά, υποδεικνύοντας πως το κόμμα της αντιπολίτευσης θυμήθηκε πολύ αργά να προστατεύσει την απασχόληση των εκπαιδευτικών. Την ίδια ώρα, ο Υπουργός Παιδείας, αφού απέρριψε τις κατηγορίες που διατύπωσε το ΑΚΕΛ, υπέδειξε πως εάν ακολουθούνταν οι δικές τους πολιτικές, οι άνεργοι συμβασιούχοι θα ήταν περισσότεροι.
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του, υποστήριξε πως είναι πλέον παραδεχτό από όλους ότι ένας μεγάλος αριθμός συμβασιούχων εκπαιδευτικών θα παραμείνουν αδιόριστοι, παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας και παρά το γεγονός ότι στους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών έγιναν επιπρόσθετες αποκοπές μισθών, ως αντάλλαγμα για να μη μείνει κανένας συμβασιούχος ή έκτακτος αδιόριστος. «Αυτή η επιβεβαίωση έγινε με τον πλέον επίσημο τρόπο από τα χείλη του κ. Αναστασιάδη, παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας να μας πείσει εδώ και μέρες ότι ο αριθμός ήταν πολύ μικρότερος», σημείωσε.
Λανθασμένες αποφάσεις
Σύμφωνα με τον κ. Χριστοφίδη, οι εκπαιδευτικοί που κινδυνεύουν να μείνουν αδιόριστοι αποτελούν θύματα μιας σειράς μέτρων που έλαβε το Υπουργείο Παιδείας τους τελευταίους μήνες. «Κάποια», τόνισε, «ενσωματώθηκαν στο Μνημόνιο του Μαρτίου, ενώ υπάρχουν και αποφάσεις που επιβλήθηκαν μονομερώς από τους κυβερνώντες, όπως η απόφαση της πλειοψηφίας της Βουλής να υπερψηφίσει την πρόταση Αβέρωφ για πάγωμα των προαγωγών, που εκτός από τον κίνδυνο δημιουργίας διοικητικού χάους στο εκπαιδευτικό σύστημα, στερεί και δεκάδες θέσεις εργασίας.
Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας και δημόσια, μετά από σειρά ιδιωτικών παροτρύνσεων, να συγκαλέσει το Συμβούλιο Παιδείας, για διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις και όλους τους εμπλεκόμενους στην Παιδεία του τόπου, για να ανασκοπήσουμε από κοινού την κατάσταση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Παίρνονται συνεχώς μονομερώς αποφάσεις χωρίς διάλογο που ήδη, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, πυροδοτούν το κλίμα στην εκπαίδευση. Εμείς θέλουμε και είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε δημιουργικά, γιατί η Παιδεία του τόπου αποτελεί εθνικό κεφάλαιο», κατέληξε ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ.
Θυμήθηκε αργά το ΑΚΕΛ
Απαντώντας στις επικρίσεις Χριστοφίδη, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Προδρόμου τόνισε πως τα ζητήματα που αφορούν απασχόληση στην Εκπαιδευτική Υπηρεσία έχουν μπει εδώ και καιρό στην εξίσωση της δραστικής περισυλλογής που χρειάζεται το κυπριακό Δημόσιο μετά από χρόνια σπατάλης και ασυδοσίας. «Αυτό», είπε, «φαίνεται να αγνοεί το ΑΚΕΛ με τις εκ του ασφαλούς, πλην όμως εντελώς ακυρόλεκτες, παρεμβάσεις του, όπως αυτή για τους διορισμένους εκπαιδευτικούς στο Δημόσιο. Η αλήθεια», υπέδειξε, «είναι ότι οι ανάγκες περιορισμών στους διορισμούς προέρχονται από τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η Κύπρος καλώντας από τον Ιούνιο 2012 εδώ την Τρόικα. Γενικότερα», επισήμανε, «επιβάλλονται από τις ανάγκες περισυλλογής, μετά τις μεγάλες τρύπες που άνοιξε άσοφη δημοσιονομική διαχείριση.
Μόνο και μόνο γι’ αυτόν τον λόγο, ένα κόμμα όπως το ΑΚΕΛ θα έπρεπε να προσέχει τι λέει», πρόσθεσε. Στη συνέχεια ο κ. Προδρόμου, αφού συμφώνησε με τη θέση του Υπουργού Παιδείας πως οι διορισμοί εκπαιδευτικών γίνονται ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες, υπογράμμισε πως εάν το ΑΚΕΛ ήθελε να προστατεύσει την απασχόληση, είτε των εκπαιδευτικών είτε δεκάδων χιλιάδων άλλων πολιτών, θα έπρεπε να είχε κάνει άλλα πράγματα σε χρήσιμο χρόνο.
«Η θέση τους είναι πίσω από τις έδρες»
Εξάλλου, η βουλευτής της ΕΔΕΚ Ρούλα Μαυρονικόλα, σε επιστολή της προς τον Υπουργό Παιδείας, σημειώνει δεσμεύσεις της Κυβέρνησης ότι δεν θα μείνει αδιόριστος κανένας συμβασιούχος εκπαιδευτικός, και προσθέτει: «Θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματική εφαρμογή του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού συστήματος, γι’ αυτό θα πρέπει να βρίσκονται πίσω από τις έδρες στα σχολεία». Καταλήγοντας, η βουλευτής της ΕΔΕΚ υπενθυμίζει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί μείωση 2% στον μηνιαίο μισθό τους, για να μη μείνουν αδιόριστοι οι συμβασιούχοι συνάδελφοί τους.
Συγκεκριμένες οι ανάγκες
Από πλευράς ΠΟΕΔ, ο Πρόεδρος της Οργάνωσης Φίλιος Φυλακτού, σε γραπτή του δήλωση με αφορμή τη νέα σχολική χρονιά, τονίζει πως δεν μπορεί να υπάρξει ούτε ένας περισσότερος εκπαιδευτικός, αλλά ούτε και ένας λιγότερος, γιατί οι ανάγκες είναι συγκεκριμένες και καθορισμένες, τονίζοντας ότι αυτές οι ανάγκες δεν καθορίζονται μόνο από τον αριθμό των μαθητών που θα φοιτήσουν στα σχολεία, παρόλο που είναι μια σημαντική παράμετρος.
Στη δήλωσή του αναφέρει, επίσης, ότι στη Δημοτική Εκπαίδευση υπήρξε μικρή μείωση του αριθμού των μαθητών κατά ένα ποσοστό που κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τους διορισμούς, ενώ σε συνδυασμό με κάποιες άλλες ανάγκες οι οποίες υπάρχουν και μάλιστα αυξημένες, η ΠΟΕΔ εκτιμά ότι «οι διορισμοί που μέχρι σήμερα ανακοινώθηκαν δεν επαρκούν για να συμπληρωθούν με διδακτικό προσωπικό όλα τα σχολεία. Αναμένουμε, λοιπόν, ότι στις αμέσως επόμενες μέρες θα υπάρξουν και άλλοι διορισμοί».
Την ίδια ώρα, προσθέτει ο κ. Φυλακτού, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού οφείλει να εξεύρει λύσεις για να καλύψει τα διοικητικά κενά που υπάρχουν λόγω του παγώματος των προαγωγών. Σημειώνει ότι έχουν παγώσει 40 και πλέον θέσεις Βοηθών Διευθυντών για τα Δημοτικά Σχολεία και άλλες τόσες για τα Νηπιαγωγεία.
«Στα Νηπιαγωγεία οι κενές θέσεις Βοηθών Διευθυντριών ξεπερνούν το 65% και αυτό εκ προοιμίου αναδεικνύει τα διοικητικά κενά που θα υπάρξουν. Ιδιαίτερα στην Προδημοτική Εκπαίδευση θα έχουμε μεγάλο αριθμό νηπιαγωγείων να είναι ουσιαστικά ακέφαλα, χωρίς διευθυντικό προσωπικό», υποστηρίζει ακόμη ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ.
Θα είχαμε περισσότερους ανέργους…
ΓΙΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΟ ΑΚΕΛ Ο ΚΕΝΕΒΕΖΟΣ
ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΣ στις βολές του επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κυριάκος Κενεβέζος χαρακτήρισε εκτός πραγματικότητας την αναφορά του κ. Χριστοφίδη, ότι το Υπουργείο έλαβε μέτρα που αφήνει τον κόσμο στην ανεργία, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «αγγίζει το όριο της ολικής στρέβλωσης της πραγματικότητας και λυπάμαι πάρα πολύ».
Όπως είπε, «οι τοποθετήσεις, και το γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Χριστοφίδης και το ΑΚΕΛ, διότι δυστυχώς για τον τόπο, κυβέρνησαν την τελευταία πενταετία με πάρα πολύ κακά αποτελέσματα», γίνονται με βάση τις ανάγκες, το ανθρώπινο δυναμικό, τους αριθμούς των μαθητών και της πολιτικής που υιοθετείται. «Ο κ. Χριστοφίδης γνωρίζει πάρα πολύ καλά», συνέχισε, ότι «η κυβέρνηση που εκπροσωπούσε είχε συμφωνήσει κατά μια ώρα αύξηση του διδακτικού χρόνου.
Δηλαδή έχουμε περίπου 12.000 εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες, θα είχαμε 12.000 ώρες αύξηση. Αυτό θα οδηγούσε πάνω από 500 εκπαιδευτικούς συμβασιούχους στην ανεργία. Ελπίζω αυτό να το καταλάβει ο κ. Χριστοφίδης και το ΑΚΕΛ, διότι αυτοί το είχαν συμφωνήσει».
Σύμφωνα με τον κ. Κενεβέζο, όταν ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανέλαβε τη διακυβέρνηση του τόπου, «πετύχαμε να απαλειφθεί αυτή η πρόνοια από το Μνημόνιο. Και αυτό είναι αντιληπτό. Καλύψαμε το ποσό που προέκυπτε από αυτούς τους 500 από τη λεγόμενη Κοινωνική Περικοπή Αλληλεγγύης, την οποία κατέβαλαν όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι, περιλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών».
Αν ακολουθούσαμε τη δική τους πολιτική, σημείωσε, «θα είχαμε 500 εκπαιδευτικούς συμβασιούχους εκτός, συν όσους θα προέκυπταν από τη μείωση 2.500 μαθητών που έχουμε φέτος. Άρα, θα ξεπερνούσαμε τους 600 και θα φθάναμε τους 700 συμβασιούχους που θα έμεναν στην ανεργία», υπογράμμισε ο Υπουργός.
Πηγή : sigmalive.com