O Μεγάλος Αδελφός στην τσέπη μας!
ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ - Στοιχεία για τον τόπο κατοικίας, δουλειάς και διασκέδασης πωλούνται από ...
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών σχετικά με τις μετακινήσεις και γενικά την καθημερινότητα των πελατών τους. Τις πληροφορίες αυτές, όμως, μέχρι σήμερα τις έχουν εκμεταλλευτεί ελάχιστα.
Αυτές οι πληροφορίες είναι έτοιμες να «απελευθερωθούν» για εμπορική χρήση. Σε μία προσπάθεια να αυξήσουν τις πηγές εσόδων τους, ένας αριθμός εταιρειών πλέον συλλέγει, αρχειοθετεί και αναλύει τα στοιχεία των συνδρομητών.
Η αξιοποίηση αυτών των πληροφοριών μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη (και φυσικά, κέρδη...). Οι πόλεις μπορούν να σχεδιάσουν καλύτερα οδικά δίκτυα, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν περισσότερους πιθανούς πελάτες και οι υγειονομικές αρχές μπορούν να ελέγξουν την εξάπλωση μεταδοτικών ασθενειών.
Οι πρώτοι διδάξαντες
Η Verizon, ο μεγαλύτερος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ με πάνω από 98 εκατ. συνδρομητές, έχει ανοίξει το δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση. Στα τέλη του 2011, η εταιρεία άλλαξε την πολιτική της, επιτρέποντας τη μεταφορά ανώνυμων πληροφοριών σχετικά με τους πελάτες της σε τρίτα πρόσωπα.
Αντίστοιχα, η Verizon ετοιμάζεται να πωλήσει διάφορες πληροφορίες που συλλέγει από τους πελάτες της: για παράδειγμα, πόσοι παρακολούθησαν μία εκδήλωση, πώς πήγαν εκεί και ποιες εφαρμογές χρησιμοποίησαν στο κινητό τους όταν πήγαν εκεί.
Και στην Ευρώπη
Αλλες εταιρείες από το χώρο των τηλεπικοινωνιών εξετάζουν αντίστοιχες ιδέες. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, η ισπανική Telefonica ξεκίνησε ένα παρόμοιο πρόγραμμα τον περασμένο Οκτώβριο. Ενα αντίστοιχο πρόγραμμα ετοιμάζει και η γαλλική Orange.
Οι ανησυχίες σχετικά με τη διάθεση τέτοιων δεδομένων, λέει ο Μπλοντέλ, δεν επικεντρώνονται στη διαρροή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών, αλλά στο γεγονός πως τα δεδομένα μπορεί να διασταυρωθούν με άλλες πηγές πληροφοριών, αποκαλύπτοντας έτσι λεπτομέρειες για συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες ατόμων.
Ανάλυση δεδομένων
Ηδη, νέες εξειδικευμένες εταιρείες έχουν δημιουργηθεί, οι οποίες συγκεντρώνουν και αναλύουν τέτοια δεδομένα. Ενα παράδειγμα είναι η AirSage από την Ατλάντα της Τζόρτζια, μία εταιρεία που ιδρύθηκε το 2000 και εδώ και μία δεκαετία διαπραγματεύεται για την απόκτηση ενός αποκλειστικού δικαιώματος.
Καθώς οι φορητές συσκευές εντοπίζονται από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας σε διάφορες τοποθεσίες, οι αλγόριθμοι της AirSage ψάχνουν για μοτίβα στις κινήσεις των χρηστών τους. Προς το παρόν, οι πληροφορίες αυτές αξιοποιούνται για το σχεδιασμό των δρομολογίων αστικών μεταφορών και για την ενημέρωση της κίνησης στους αυτοκινητόδρομους.
Η Streetlight αγοράζει δεδομένα από δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, αλλά και από συστήματα πλοήγησης GPS. Συνδυάζει αυτά τα δεδομένα και πουλάει τις αναλύσεις της σε διαφημιστικές εταιρείες.
Το έργο της Streetlight δείχνει πως η χρήση τέτοιων πληροφοριών μπορεί να βελτιώσει το σχεδιασμό πόλεων. Ενας από τους πρώτους πελάτες της εταιρείας είναι η Oakland Business Development Corporation, η οποία προσπαθεί να προσελκύσει επενδύσεις σε μία πόλη περισσότερο γνωστή για το έγκλημα και τη φτώχεια, λέει η Λόρα Σούελ, ιδρύτρια και επικεφαλής της Streetlight.
Πηγή : periergaa.blogspot.com