synoronews

Θα επιτραπεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Νέα δεδομένα δημιουργεί στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το παράθυρο που άνοιξε για την πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θε...

Νέα δεδομένα δημιουργεί στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το παράθυρο που άνοιξε για την πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, με τις εγχώριες αντιπροσωπείες να προσαρμόζουν τώρα τα πλάνα τους σε αυτή την προοπτική.

Με την άρση της απαγόρευσης, ικανοποιείται ένα από τα βασικά αιτήματα των εισαγωγέων αυτοκινήτων, η πετρελαιοκίνηση στα αστικά κέντρα, καθώς σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις δεν υφίσταται αυτός ο περιορισμός.

Η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορεύεται η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τη στιγμή που 51% των συνολικών ταξινομήσεων στην ΕΕ αφορά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το αντίστοιχο ποσοστό στο Βέλγιο είναι 79%, ποσοστό που φέρνει τη χώρα πρώτη στη σχετική κατηγορία. Στη Γαλλία και την Πορτογαλία, ποσοστά 77% και 69%, αντίστοιχα, των ταξινομήσεων αφορούν Ι.Χ. με κινητήρες πετρελαιοκίνησης. Στην Ελλάδα, μόλις το 4% αφορά ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2010 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 5.267.000 επιβατικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων 61.000 ήταν πετρελαιοκίνητα και 787.000 ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 365.000 ήταν πετρελαιοκίνητα.
Στην εγχώρια αγορά, οι αντιπροσωπείες σχεδόν στο σύνολό τους προσφέρουν πετρελαιοκίνητα μοντέλα για κάθε γούστο και βαλάντιο, αν και εκτιμάται ότι με την αύξηση της ζήτησης από τους Έλληνες καταναλωτές θα υπάρξουν σύντομα και επιπλέον προσφορές. Εστιάζοντας στην τιμή κτήσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι αυτή είναι περίπου 10% ακριβότερη σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο.
Σε ό,τι αφορά το Value For Money (σχέση ποιότητας και τιμής), αυτό θα πρέπει να εξεταστεί υπό το πρίσμα της κατανάλωσης και του κόστους συντήρησής του, αφού σαφώς η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του πετρελαιοκίνητου. Οι τιμές για ένα πετρελαιοκίνητο ξεκινούν περίπου από 14.000 ευρώ και μπορούν να φτάσουν και τις 53.000 ευρώ για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, όταν για τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 12.100 ευρώ και 41.700 ευρώ.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, Δημήτρης Πάτσιος, σημειώνει ότι «η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη θα είναι μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα».
Υποστηρίζει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ που χρησιμοποιούνται για την κίνηση των αυτοκινήτων έχουν αναβαθμισμένο οικολογικό προφίλ και επιφέρουν μικρότερες βλάβες στο περιβάλλον. «Τα επίσημα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών δείχνουν ότι τα περισσότερα μοτέρ ντίζελ ανταγωνίζονται ακόμη και τους καλύτερους βενζινοκινητήρες», τονίζει.

Σύμφωνα με τον κ. Πάτσιο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα καταναλώνουν τουλάχιστον 30% λιγότερα καύσιμα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, ενώ το κέρδος του καταναλωτή από τη διαφορά τιμής πετρελαίου - βενζίνης φτάνει το ποσοστό του 10%. Ακόμη, 20%-25% είναι το κέρδος από τη μικρότερη ποσότητα καυσίμου που απαιτείται για να διανύσει μια απόσταση ένα αυτοκίνητο ντίζελ σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο ίδιας ισχύος.
«Για παράδειγμα, αν ένα βενζινοκίνητο καταναλώνει 10 λίτρα ανά 100 χλμ., το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ απαιτεί 7,5 λίτρα για την ιδία απόσταση. Σε ετήσια βάση, αν υποθέσουμε ότι θα διανύσει 20.000 χλμ. τότε το κόστος για την αγορά του ντίζελ, με τιμή ανά λίτρο 1,45 ευρώ, είναι 2.175 ευρώ ενώ για τη βενζίνη, με τιμή ανά λίτρο 1,65 ευρώ, ανέρχεται στις 3.300 ευρώ», επισημαίνει ο κ. Πάτσιος και υποστηρίζει πως οι μικρότερες εκπομπές ρύπων των κινητήρων ντίζελ μειώνουν και την ετήσια επιβάρυνση των τελών κυκλοφορίας.

Με αφορμή τις προτάσεις για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πάντως, η Greenpeace παραθέτει τα δικά της επιχειρήματα για το ότι η πετρελαιοκίνηση είναι όχι μόνο καταστροφική για το περιβάλλον και την υγεία, αλλά επίσης και μη συμφέρουσα οικονομικά. Η πετρελαιοκίνηση είναι επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, επειδή:
- Συνδέεται άμεσα με την έκλυση μικροσωματιδίων πετρελαϊκής προέλευσης που ευθύνονται για πρόωρους θανάτους, καρδιοαναπνευστικά προβλήματα, καρκίνο και άλλα προβλήματα υγείας.
- Τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Πάτρα) έχουν ήδη εξαιρετικά υψηλές συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Η πετρελαιοκίνηση θα επιδεινώσει κατά πολύ την κατάσταση. Οι σχετικές μελέτες του τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξαν ότι αν τα μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μg/m3 (αντί των 52,12 μg/m3 που είναι τώρα), θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της Αθήνας.
Σύμφωνα με την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro4), οι παγίδες μικροσωματιδίων (φίλτρα) δεν είναι υποχρεωτικές για τα περισσότερα αυτοκίνητα. Ακόμα και όταν, όμως, εφαρμοστεί η αυστηρότερη ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro 5) μετά το 2010, οι πετρελαιοκινητήρες θα εξακολουθούν να υστερούν ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.

Οι οδηγοί ταξί, πάντως, βεβαιώνουν ότι το πετρελαιοκίνητο όχημα είναι πολύ οικονομικότερο από το βενζινοκίνητο. «Ευτυχώς που έχουμε τους κινητήρες ντίζελ στα ταξί. Τα οικονομικά οφέλη σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες είναι σημαντικά και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το ημερήσιο κέρδος από την εκμετάλλευση των ταξί», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος εταιρείας ραδιοταξί της Αθήνας, Γρηγόρης Βουνάτσος.
dailynew24.gr

Related

Την πόρτα εξόδου από την Ελλάδα ανοίγει η κυβέρνηση στους μετανάστες

Οδό διαφυγής προς άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης δίνει σε χιλιάδες μετανάστες που διαμένουν στην Ελλάδα το νέο μεταναστευτικό νομοσχέδιο, που κατέθεσε το υπουργείο Εσωτερικών στην Βουλή. Όπω...

Στο σφυρί 20 ελληνικά νησιά

Διευρύνεται η λίστα με τα ελληνικά νησιά που βγαίνουν προς πώληση και τα οποία έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και Αράβων κροίσων. Στον κατάλογο βρίσκονται τουλάχ...

Μέγαρο Μουσικής: Ο Έλληνας φορολογούμενος θα πληρώσει την ταμπακέρα

Στις πλάτες του ελληνικού λαού επιχειρούν τεχνηέντως να φορτώσουν οι κυβερνώντες την αποπληρωμή των δανειακών χρεών του Μεγάρου Μουσικής, ύψους 230.000.000 ευρώ, με τη δρομολογούμενη ανάληψη από τ...

Δημοσίευση σχολίου

Όλες οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απόρρητες και δεν δημοσιεύονται ή δίδονται σε τρίτους για οποιαδήποτε εμπορική ή άλλη χρήση.

emo-but-icon
:noprob:
:smile:
:shy:
:trope:
:sneered:
:happy:
:escort:
:rapt:
:love:
:heart:
:angry:
:hate:
:sad:
:sigh:
:disappointed:
:cry:
:fear:
:surprise:
:unbelieve:
:shit:
:like:
:dislike:
:clap:
:cuff:
:fist:
:ok:
:file:
:link:
:place:
:contact:


    • Οι εικονικοί φίλοι του facebook



      Διαβάστε το άρθρο


RecentHot in week

Recent

Από το εγώ στην ουσία

Ο Carl Gustav Jung, ένας από τους σημαντικότερους ψυχολόγους του 20ού αιώνα, είχε μια μοναδική προσέγγιση για το πώς η ζωή μας εξελίσσεται. Μίλησε για το δεύτερο μισό της ζωής, μια φάση που ξεκινά περ...

Ετοιμαστείτε για την τελετή λήξης

Πάντα, η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων καθώς και η τελετή λήξης, αποτελούν λόγο να σχολιασθεί το τηλεοπτικό προϊόν που σερβίρουν οι εκάστοτε διοργανωτές στην υφήλιο, θέλοντας να περάσουν το μήν...

Αλλάζει η συμπεριφορά ενός El Presidente ;

Με αφορμή το Κυπριακό και την μαύρη επέτειο της κατοχής του βόρειου τμήματος του νησιού, για αυτό το δυσβάστακτο Πενήντα «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ»: 20/7/1974 -20/7/2024, ο κ. Δένδιας ως εκ της θέσεως του και ως όφε...

Γη: Η κλιματική αλλαγή

Η κλιματική αλλαγή επιβραδύνει την περιστροφή της Γης και αλλάζει την ώραΤο λιώσιμο των πολικών πάγων λόγω της παγκόσμιας θέρμανσης επιβραδύνει την περιστροφή της Γης και αλλάζει τη διάρκεια της ημέρα...

Ηλεία ισχυρός σεισμό

Απομακρύνθηκαν προσωρινά από τα γραφεία τους όλοι οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Ηλείας – Σε εξέλιξη τεχνικοί έλεγχοι σε κτίριαΜετά την πρωινή σεισμική ακολουθία που αναστάτωσε το νομό, και με εντολή το...

Hot in week

Με τη...ματια της ψυχης

Η ζωή αγάπη μου είναι μια θυσία και ένα ρίσκο.

Όσο πόνος και να υπάρχει μπορείς να τον ξορκίσεις με την αγάπη και το χαμόγελο ....Είναι το αντίδοτο του κακού και της δυστυχίας ....Γελάστε...

Παρατηρητης ... η παικτης;

Παρατηρητης ... η παικτης;
Ολοι θέλουμε να φτάσουμε κάπου να υλοποιήσουμε κάτι. Είναι όλα μέρους του παιχνιδιού που

Θελω να ακους το γελιο μου

Θελω να ακους το γελιο μου
Γι αυτό λοιπόν, δε θέλω να φοβηθείς στιγμή ή να λιγοψυχήσεις όσο είμαι εδώ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...
Τους συναντάμε συχνά. Παλουκάρια της φακής, με πλάτες άλλων ...

Η πιο όμορφη ηλικία

Η πιο όμορφη ηλικία
Η πιο όμορφη ηλικία για μια γυναίκα αρχίζει όταν σταματά να ...

ενας ερωτικος ανθρωπος

ενας ερωτικος ανθρωπος
Ένας γνήσιος ερωτικός άνθρωπος ζητά συνοδοιπόρους που θα τον εμπνέουν...

Η δυναμη της ευτυχιας ...

Η δυναμη της ευτυχιας ...
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται τις αλλαγές, επιθυμούν να ‘παγώσουν’ την ευτυχία ή τη στιγμή

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...
Αλλά και στη διαδρομή προς το ψηλότερο σημείο, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.

Οι oμορφοι aνθρωποι

Οι oμορφοι aνθρωποι
Γεννηθήκαμε και μας βάλανε στο κέντρο. Σ’ ένα κέντρο που είτε μας παραχάϊδευαν, είτε μας παραέκριναν ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...
Άνθρωποι αθορυβοι.Όχι ήσυχοι,όχι κοιμισμένοι,όχι παραιτημένοι από την ζωή.Απλά ...

Μπαμπα, σ’ αγαπω …

Μπαμπα, σ’ αγαπω …
Σήμερα θα γράψω για σένα, για σένα που με μεγάλωσες, που ακόμη και τώρα με μεγαλώνεις. Για την ακρίβεια μαζί ...

Connect Us

item
- Navigation -