Λιγότερη παπαγαλία στο Νέο Λύκειο
∆εν θα υπάρχει προκαθορισµένη εξεταστέα ύλη ενώ ο θεσµός της ερευνητικής εργασίας θα έχει κοµβικό ρόλο στην αξιολόγηση του µαθητή. Ενα σχολ...
https://to-synoro.blogspot.com/2011/03/blog-post_4643.html
∆εν θα υπάρχει προκαθορισµένη εξεταστέα ύλη ενώ ο θεσµός της ερευνητικής εργασίας θα έχει κοµβικό ρόλο στην αξιολόγηση του µαθητή.
Ενα σχολείο µε µαθητές που θα εκπονούν ερευνητικές εργασίες (πρότζεκτ) ακόµη και στην αγγλική γλώσσα, µε λιγότερα µαθήµατα µεγαλύτερης εµβάθυνσης, προσοµοίωση εξετάσεων και αξιολόγηση για το σύνολο της παρουσίας των µαθητών είναι το Νέο Λύκειο που θα λειτουργήσει από το ερχόµενο διδακτικό έτος.
Νέο στοιχείο είναι και το τέλος του καθορισµού συγκεκριµένης εξεταστέας ύλης, γεγονός που εκτιµάται ότι θα δυσκολέψει τη δουλειά των φροντιστηρίων, περιορίζοντας εποµένως την ανάγκη προσφυγής σε αυτά.
«Το Νέο Λύκειο θα αποκαταστήσει την ισορροπία στη ζωή των µαθητών. Ο νέος έχει δικαίωµα στη γνώση, αλλά έχει δικαίωµα και στη ζωή, στον ελεύθερο χρόνο και στη συµµετοχή», τόνισε η Αννα ∆ιαµαντοπούλου παρουσιάζοντας χθες τις αποφάσεις της κυβέρνησης, ενώ έκανε λόγο και για την αντιµετώπιση της προσφυγής στα φροντιστήρια.
Σύµφωνα µε το σχέδιο, που έχει αρκετές οµοιότητες (και διαφορές) µε το ∆ιεθνές Απολυτήριο (ΙΒ) το οποίο εφαρµόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και σε ελληνικά ιδιωτικά σχολεία, στην Α’ Λυκείου ο αριθµός µαθηµάτων µειώνεται από 16 σε 8 συµπεριλαµβανοµένης της ερευνητικής εργασίας, µε µείωση του συνολικού αριθµού ωρών διδασκαλίας από 34 σε 32.
Στη Β’ Λυκείου οι Κατευθύνσεις περιορίζονται από τρεις σήµερα (Θεωρητική - Θετική - Τεχνολογική) σε δύο (Α’ και Β’). Ο αριθµός µαθηµάτων µειώνεται από 17 σε 12 όπως και ο συνολικός αριθµός ωρών διδασκαλίας από 34 ή 35 σε 33.
Στη Γ’ Λυκείου οι Κατευθύνσεις γίνονται τρεις (Α’, Β’ και Α’ - Β’). Ο αριθµός µαθηµάτων µειώνεται από 16 σε 10, αλλά αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας από 31 σε 35 λόγω των προγραµµάτων εµβάθυνσης σε διάφορα µαθήµατα εντός του κανονικού ωραρίου.
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
1.Ο νέος θεσµός της ερευνητικής εργασίας (πρότζεκτ) έχει στόχο να εξοικειώσει τους µαθητές µε τη µεθοδολογία της έρευνας, αλλά και τη διαθεµατικότητα. Η έρευνα θα αποκτήσει κοµβικό ρόλο στην αξιολόγηση του µαθητή καθώς θα βαθµολογείται ισότιµα µε τα υπόλοιπα µαθήµατα. Θα είναι υποχρεωτική και στις 3 τάξεις, θα γίνεται ανά τετράµηνο και οι εργασίες, ορισµένες από τις οποίες θα µπορούν να γράφονται στα αγγλικά, θα αναρτώνται στο ∆ιαδίκτυο ώστε να αποφεύγονται φάµπρικες αντιγραφών και πλαστών εργασιών. Προβλέπονται και οµαδικές εργασίες, για τις οποίες οι µαθητές θα βαθµολογούνται ανάλογα µε το κεφάλαιο που συνέγραψε ο καθένας. Το θέµα θα το επιλέγουν µέσα από 4 ευρείες θεµατικές ενότητες.
2.∆εν θα υπάρχει πλέον προκαθορισµένη εξεταστέα ύλη, τουλάχιστον µε τη µορφή που την ξέρουµε σήµερα. Η ύλη θα προέρχεται από ευρύτερο πεδίο, ενώ η αξιολόγηση για τα ΑΕΙ θα αφορά τη συνολική συγκρότηση του µαθητή. Το πώς ακριβώς θα γίνει αυτό θα αποφασιστεί µαζί µε τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστηµα.
3.Θα υπάρχει δυνατότητα αλλαγής κατεύθυνσης ακόµα και στη Γ’ Λυκείου. Επίσης, µέχρι Α’ Λυκείου θα µπορεί να γίνει αλλαγή από το Τεχνικό στο Γενικό Λύκειο χωρίς όρους, όµως όποιος αποφασίσει να αλλάξει τύπο λυκείου κατόπιν, θα έχει προϋποθέσεις που ίσως να φτάσουν και σε επανάληψη τάξης.
4.Παραµένουν υποχρεωτικά µαθήµατα η Ιστορία σε όλες τις τάξεις και τα Θρησκευτικά σε Α’ Β’ Λυκείου (στη Β’ Λυκείου µε τίτλο Θρησκεία και Κόσµος) ενώ γίνονται µάθηµα επιλογής στην Γ’ τάξη.
5.Τα µαθήµατα της Γλώσσας (Νέα και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραµµατεία - Λογοτεχνία), η Ιστορία και σε µεγάλο βαθµό τα Μαθηµατικά συγκροτούν έναν πυρήνα µαθηµάτων γενικής παιδείας τα οποία θα διδάσκονται οι µαθητές ανεξάρτητα από την περαιτέρω εξειδίκευσή τους.
6.Στη Β’ και την Γ’ τάξη προβλέπεται προσοµοίωση εξετάσεων προαιρετικά για να εξοικειώνονται οι µαθητές.
7.∆ίνεται στους µαθητές δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον ωρών σε κάποια µαθήµατα για εµβάθυνση, ενώ καταργούνται τα µονόωρα µαθήµατα µε εξαίρεση τα Θρησκευτικά της Β’ τάξης.
«Περνάµε από ένα λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα λύκειο ουσίας, σε ένα λύκειο όπου οι µαθητές και οι µαθήτριες θα µπορούν να επιλέξουν Κατεύθυνση, να πάρουν πρωτοβουλίες, αλλά και να εµβαθύνουν ανάλογα µε τις προσωπικές και επαγγελµατικές τους επιδιώξεις» δήλωσε η υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Οι αλλαγές θα ισχύσουν από τον ερχόµενο Σεπτέµβριο για την Α’ Λυκείου, ενώ το 2012-13 θα είναι έτοιµα και τα νέα προγράµµατα σπουδών για τη Β’ και Γ’ τάξη.
Ο τοµεάρχης Παιδείας της Ν.∆.κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος προέβλεψε ότι το νέο σύστηµα θα ενισχύσει τα φροντιστήρια και κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας για προειληµµένες αποφάσεις, προσχηµατικό διάλογο, προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασµού.
Το Λύκειο σήµερα
34,7% των εκπαιδευτικών έχουν πρόσθετα ακαδηµαϊκά προσόντα, όπως µεταπτυχιακά, κ.ά.
1.297 Λύκεια λειτουργούν. Στη Φινλανδία (µε πληθυσµό 5.300.000) λειτουργούν 448 µονάδες και στην Πορτογαλία (10.600.000)
822: ∆ηλαδή στην Ελλάδα 1 µονάδα ανά 8.700 κατοίκους, στη Φινλανδία 1 ανά 11.900 και στην Πορτογαλία 1 ανά 12.900.
91,4% διαθέτουν εργαστήρια Φυσικής - Χηµείας,
το 97,2 εργαστήρια Πληροφορικής και το σύνολο των υπολογιστών είναι συνδεδεµένοι στο ∆ιαδίκτυο.
Το 98,5% εργάζονται µε πρωινό ωράριο.
1στους5 έλληνες µαθητές κατευθύνεται στο Τεχνικό - Επαγγελµατικό Λύκειο.
Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες µισοί και πλέον µαθητές κατευθύνονται στον τεχνικό κλάδο. 49 τα µαθήµατα στην Ελλάδα όταν στη Γαλλία είναι 26, στην Ισπανία 24, στην Ιταλία 30.
26η η θέση στην Γλώσσα στην οποία κατατάσσονται οι µαθητές µας σε σύνολο 34 χωρών, στην 31η θέση στα Μαθηµατικά και στην 32η στις Φυσικές Επιστήµες (PISA).
900 εκατ. ευρώ η µέση ετήσια δαπάνη των οικογενειών σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα µαθήµατα, σύµφωνα µε πρόσφατα στοιχεία του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ.
Πηγή : TA NEA On-line