Μέσα στο απόκοσμο εργαστήριο του Γιάννη Παππά
Μεσα στο εργαστήριο του Γιάννη Παππα Ο εικαστικός Γιάννης Παππάς μετά την επιστροφή του από το μέτωπο και καθ΄ όλη τη διάρκεια της...
https://to-synoro.blogspot.com/2019/10/enimerosi29.html?m=0
Μεσα στο εργαστήριο του Γιάννη Παππα
Ο εικαστικός Γιάννης Παππάς μετά την επιστροφή του από το μέτωπο και καθ΄ όλη τη διάρκεια της Κατοχής, διέμεινε και στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου.
Αναμετρούμενος με την εξαθλίωση και την απώλεια, αφοσιώθηκε στην πειθαρχημένη εργασία αναζητώντας ελπίδα και πνευματική ενάργεια. Μια διαδρομή εσωτερική και σιωπηλή παρουσιάζεται από το Μουσείο Μπενάκη στο Εργαστήριo Γιάννη Παππά, με αφορμή τη διοργάνωση «12 Οκτωβρίου 1944. Η Αθήνα Ελεύθερη».
Ο βραβευμένος εικαστικός του '40
Είναι ο εικαστικός που το 1940 παίρνει το Βραβείο Γλυπτικής στην τελευταία πριν από τον πόλεμο Πανελλήνια Έκθεση. Την 28η Οκτωβρίου επιστρατεύεται και υπηρετεί στη ζώνη των πρόσω ως απλός οπλίτης. Τον Απρίλιο του 1941 επιστρέφει από το μέτωπο. Τα χρόνια της Κατοχής εργάζεται -όσο είναι δυνατόν- στο εργαστήριό του, στη συνοικία Ζωγράφου. Η έκθεση με τίτλο «Γιάννης Παππάς. Κατοχή» αναπτύσσεται ανάμεσα στο σύνολο των έργων του γλύπτη Γιάννη Παππά και σε διάλογο με αυτά και θα διαρκέσει έως τις 31 Μαΐου 2020.
O Γιάννης Παππας στο εργαστήριό του
Η κατοχή σε λάδια και γλυπτά από τα χέρια του εικαστικού
Πρόσωπα, εικόνες και τόποι της κατοχικής Αθήνας σε γύψο, λάδι και κάρβουνο, μαρτυρούν το βίωμα, ιστορίες με εύρος, αποστάσεις και αντιθέσεις, από τη σιγή των νεκρικών εικόνων του Παλαμά, του Λαπαθιώτη και του Μαλακάση, στα ηχηρά παιδικά πορτρέτα. Από τη λαϊκή στην αστική τάξη, από τον δημόσιο χώρο στον ιδιωτικό.
Yannis-Pappas-Acropolis-1943- Γιάννης Παππάς. Ακρόπολη. Ακουαρέλα. Αθήνα 1943. Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά
Μέσα στο εργαστήρι του εικαστικού Γιάννη Παππά
Όψεις της μοναχικής Ακρόπολης, με κραυγαλέα σιωπή και το «βάρος» της λιτής γραμμής, φέγγουν τη σκιά της εποχής. Το βάσανο και ο αγώνας για την επιβίωση γράφονται σε σβέλτα σκίτσα, στους δρόμους της Αθήνας. Στο βαρύ κλίμα της περιόδου η ζωή στέκει ισχυρή ενώπιον του θανάτου και η γειτονία των ανθρώπων πολύτιμο στήριγμα. Η πνευματική ανάγκη του καλλιτέχνη να αναφερθεί στον ελληνισμό ακουμπά στον Κάλβο, τον Σολωμό και τις ηρωικές φυσιογνωμίες της αρχαίας και σύγχρονης ιστορίας, απο τον Γιάννη Παππά, τον γλύπτη που φιλοτέχνησε τον Μέγα Αλέξανδρο στους Στύλους Ολυμπίου Διός.
Yannis-Pappas-Acropolis-1943-a Γιάννης Παππάς. Ακρόπολη. Ακουαρέλα. Αθήνα 1943. Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά
Επιμέλεια: Ζέττα Αντωνοπούλου /Συντήρηση και ανάρτηση γλυπτών: Christine Hollinetz / Συντήρηση και ανάρτηση σχεδίων: Φωτεινή Κουσιάκη, Στέλλα Οικονομάκου / Συνδρομή: Δέσποινα Βασιλάκη, Ελένη Σκαλτσά, στο πλαίσιο Πρακτικής Άσκησης. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Yannis-Pappas-German-Occupation- Γιάννης Παππάς. Κατοχή. Άνθρωποι ψάχνουν τροφή στα σκουπίδια. Αθήνα 1941
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά
Ξεναγήσεις στον κόσμο του εικαστικού
Στην έκθεση θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις από την επιμελήτρια του Εργαστηρίου Γιάννη Παππά, ιστορικό τέχνης Ζέττα Αντωνοπούλου τις ακόλουθες μέρες και ώρες:
Κυριακή 10/11/2019, ώρα 11:00
Κυριακή 24/11/2019, ώρα 11:00
Κυριακή 15/12/2019, ώρα 11:00
Κυριακή 12/01/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 26/01/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 09/02/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 23/02/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 15/03/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 29/03/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 26/04/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 10/05/2020, ώρα 11:00
Κυριακή 24/05/2020, ώρα 11:00
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι η κράτηση θέσης στο τηλέφωνο 2103671015, Δευτέρα - Πέμπτη, 10:00 – 15:00. Είσοδος ελεύθερη στην έκθεση και τις ξεναγήσεις. Η έκθεση είναι ανοιχτή τις ημέρες & ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΠΑΣ / Κ Α Τ Ο Χ Η, Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Ανακρέοντος 38, Ζωγράφου. Διάρκεια: 19 Οκτωβρίου 2019 έως 31 Μαΐου 2020
Ο Γιάννης Παππάς (13 Μαρτίου 1913 – 2005) ήταν Έλληνας γλύπτης, ένας από τους πιο σημαντικούς νεοέλληνες γλύπτες που έδρασαν στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα στην Ελλάδα, μεταφέροντας και αξιοποιώντας τις διδαχές της μεταροντενικής γαλλικής σχολής στην ελληνική πραγματικότητα.
Κατερίνα Πουλοπούλου
Πηγή : iefimerida.gr