Αντιμετώπιση Μειωτικών-Απαξιωτικών Συμπεριφορών! [music video]
Γράφει ο ψυχοθεραπευτής Μάικλ Έμμονς. Επιστημονική επιμέλεια κειμένου: Ψυχίατρος- ψυχοθεραπευτής, Γρηγόρης Σίμος Αυτός που σέβεται τ...
Επιστημονική επιμέλεια κειμένου: Ψυχίατρος- ψυχοθεραπευτής, Γρηγόρης Σίμος
Αυτός που σέβεται τον εαυτό του είναι ασφαλής από τους άλλους φοράει μια πανοπλία που κανείς δεν μπορεί να διαπεράσει.Henry Wadsworth Longerfellow
Το συναίσθημα αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας ματιάς, μιας έκφρασης ή ενός μορφασμού. Μπορεί ακόμα και τα λόγια κάποιου να προκαλέσουν αίσθημα μείωσης και απαξίωσης.
Ας προσπαθήσουμε να εξερευνήσουμε τις διάφορες μειωτικές συμπεριφορές και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με αυτές.Την άμεση λεκτική επίθεση, την έμμεση λεκτική επίθεση και τη μείωση του εαυτού μας από εμάς τους ίδιους.
Τι μπορείτε να κάνετε σε μια λεκτική επίθεση;
-Επιτρέψτε στο άτομο να ηρεμήσει και να εκτονώσει τα συναισθήματά του.
-Παραδεχτείτε το δικό σας σφάλμα.
-Αναγνωρίστε τα συναισθήματα του άλλου
-Εκφραστείτε διεκδικητικά για τον τρόπο με τον οποίο έχει αντιδράσει.
-Κάντε μια ήρεμη και σύντομη δήλωση που θα βάλει τέλος στο συμβάν όσο πιο γρήγορα.
Μήπως πολλές φορές στην καθημερινότητά σας λαμβάνετε ένα διπλό μήνυμα;Αυτό ονομάζετε έμμεση επιθετικότητα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ζητάμε περισσότερες πληροφορίες.Στόχος είναι να ξεκαθαρίσουμε την πρόθεση του άλλου. Ίσως χρειαστεί να επιμείνετε. Στην περίπτωση του αφεντικού « Σας ευχαριστώ πολύ, αλλά μπερδεύτηκα λίγο. Αν σας απασχολούν πράγματι τα γραμματικά μου λάθη θα προτιμούσα να μου το πείτε ευθέως. Δεν μπορώ να καταλάβω εάν σας φάνηκε πράγματι καλή ή κακή η δουλειά μου.
Τι ακριβώς είναι αυτό που λες;
Τι εννοείς;
Τι κάνετε λάθος και θα πρέπει να το διορθώσετε;
Τι δεν έχετε καταλάβει στη δική σας συμπεριφορά;
Πώς πρέπει να αντιδράσουμε σε μια τέτοια συμπεριφορά;Η μη λεκτική μείωση κάποιες φορές είναι ιδιαίτερα δύσκολο να την αναγνωρίσουμε γιατί δεν περιέχει λόγια και δεν είμαστε πάντα βέβαιοι για την ερμηνεία της.
Προσπαθήστε να κάνετε το άτομο να χρησιμοποιήσει λόγια, αντί για χειρονομίες ή γκριμάτσες. «Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που νιώθετε αν δεν το πείτε άμεσα».Φανταστείτε ότι ένας ταμίας σε κάποιο κατάστημα σας κοιτάει οργισμένα την ώρα που ετοιμάζεσθε να πληρώσετε.
Αν ενοχληθείτε από το συμβάν γιατί να μην το αντιμετωπίσετε άμεσα και με ευθύτητα;
«Με συγχωρείτε δεν κατάλαβα την πρόθεσή σας» Μήπως έκανα κάτι που δεν σας άρεσε;» Μια τέτοια αντιμετώπιση ξεκαθαρίζει ένα άμεσο μη λεκτικό μήνυμα το φέρνει στην επιφάνεια προς επίλυση για να ξέρετε τι πραγματικά συμβαίνει.
Τι πραγματικά συμβαίνει;
Εξετάστε το ενδεχόμενο να είστε υπερβολικοί με την κριτική που οι ίδιοι κάνετε στον εαυτό σας. Μην καταδικάζεστε, αλλά και μην αποφεύγετε να εξετάσετε το γιατί σκέφτεστε με τον τρόπο που σκέφτεστε και πόσο αληθείς είναι οι σκέψεις που κάνετε.
Αξίζει λοιπόν να ξεπεράσετε τους δισταγμούς και να την επιχειρήσετε.
* Xristin-aki.-*
Πηγή