Kατέπεσε ή κατερρίφθη;
Σε θρίλερ εξελίσσεται η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας που συνέβη το πρωί του Σαββάτου στη Χερσόνησο Σινά, όταν συνετρίβη Airbus της...
https://to-synoro.blogspot.com/2015/11/rusia.html?m=0
Σε θρίλερ εξελίσσεται η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας που συνέβη το πρωί του Σαββάτου στη Χερσόνησο Σινά, όταν συνετρίβη Airbus της ρωσικής εταιρείας Kolavia / Metrojet, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 219 άνθρωποι.
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετες εκδοχές για τα αίτια του δυστυχήματος κυκλοφορούν αυτή την ώρα στα διεθνή μέσα. Από τη μια πλευρά, σύμφωνα με επίσημες πηγές, η αεροπορική τραγωδία οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε τεχνική βλάβη. Ωστόσο σε ιστότοπο που λειτουργεί ως ημιεπίσημο πρακτορείο των τζιχαντιστών γίνεται λόγος για κατάρριψη του αεροσκάφους από μαχητές του Ισλαμικού Χαλιφάτου στην Αίγυπτο.
Tα πρόσωπα της τραγωδίας σύμφωνα με τη Daily Mail
Η πρώτη εκδοχή
Από την πρώτη αυτοψία των ειδικών και των σωστικών συνεργείων στο σημείο της συντριβής του ρωσικού Airbus A-321 διαφαίνεται ότι το αεροσκάφος κατέπεσε λόγω τεχνικού προβλήματος.
Έρευνα-θρίλερ για τα αίτια της τραγωδίας που συνέβη το πρωί του Σαββάτου στη Χερσόνησο Σινά, όπου η πτώση ρωσικού Airbus είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 219 άνθρωποι
Την ίδια ώρα, στο μικροσκόπιο της Ρωσικής Ερευνητικής Επιτροπής έχουν τεθεί τα καύσιμα με τα οποία ανεφοδιάστηκε για τελευταία φορά το αεροπλάνο πριν από τη συντριβή.
Η επιτροπή έλαβε δείγματα από τα καύσιμα και οι αναλύσεις αυτών, όπως άλλωστε και των μαύρων κουτιών που εντοπίστηκαν, αναμένεται να δώσουν μια σαφέστερη εικόνα για τις συνθήκες του δυστυχήματος.
Το αεροσκάφος της εταιρείας Kogalymavia (όπως αλλιώς ήταν γνωστή) είχε ανεφοδιαστεί για τελευταία φορά στην πόλη Σαμάρα. Ο εκπρόσωπος της επιτροπής Βλαντίμιρ Μάρκιν είπε ότι οι ερευνητές ανακρίνουν τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην προετοιμασία του αεροσκάφους και του πληρώματος, ενώ διενεργούν έρευνες και στο αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο της Μόσχας, όπου διατηρεί την έδρα της η εταιρεία.
Νωρίτερα η επιτροπή είχε ανακοινώσει ότι ξεκίνησε έρευνα σε βάρος της εταιρείας.
Για κατάρριψη του αεροσκάφους κάνουν λόγο οι τζιχαντιστές
Το Reuters, επικαλούμενο το ημιεπίσημο πρακτορείο των τζιχαντιστών Aamaq, αναφέρει ότι μαχητές του Ισλαμικού Χαλιφάτου ανέλαβαν την ευθύνη για τη συντριβή.
Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση του εν λόγω ιστότοπου, «οι στρατιώτες του Χαλιφάτου πέτυχαν να καταρρίψουν ένα ρωσικό αεροσκάφος στην επαρχία του Σινά, που μετέφερε περισσότερους από 220 Ρώσους σταυροφόρους, οι οποίοι σκοτώθηκαν», η δε τζιχαντιστική οργάνωση ισχυρίζεται ότι προχώρησε στην ενέργεια αυτή σε αντίποινα για τη ρωσική επέμβαση στη Συρία.
Είχαν εντοπίσει παραβιάσεις στο παρελθόν
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό νωρίτερα σήμερα, η ρωσική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών Rostransnadzor ξεκίνησε ήδη ελέγχους για να διαπιστώσει αν η αεροπορική εταιρεία τηρούσε τους κανονισμούς ασφαλείας. Η δημόσια τηλεόραση Rossiya 24 μετέδωσε μάλιστα ότι αξιωματούχοι ερευνούν τα γραφεία της εταιρείας στη Μόσχα και έχουν κατασχέσει ορισμένα έγγραφα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax, σε προηγούμενο έλεγχο ρουτίνας, τον Μάρτιο του 2014, η Rostransnadzor είχε εντοπίσει παραβιάσεις, όμως η εταιρεία φρόντισε να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς μέσα στο χρονικό περιθώριο που της είχαν δώσει οι αρχές.
Εικόνες χάους στο σημείο της συντριβής
Τα σωστικά συνεργεία, τα οποία έφτασαν στον τόπο της τραγωδίας με καθυστέρηση λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και του δύσβατου σημείου στο οποίο είχε καταπέσει το αεροσκάφος, έχουν ανασύρει περίπου 150 πτώματα.
Τα περισσότερα εξ αυτών βρέθηκαν απανθρακωμένα σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της συντριβής. Το αεροπλάνο έπεσε κάθετα και μεγάλα τμήματά του να τυλίχθηκαν στις φλόγες. Διασώστης περιέγραψε όσα είδε ως «τραγικό σκηνικό», ενώ, σύμφωνα με μαρτυρίες, πολλοί νεκροί επιβάτες εντοπίστηκαν δεμένοι ακόμα με τις ζώνες τους.
Νωρίτερα, άλλη πηγή ανέφερε ότι το Airbus είχε κοπεί στα δύο, σε ένα μικρότερο κομμάτι της ουράς και σε ένα μεγαλύτερο, το οποίο προσέκρουσε σε βράχο.
Από το Παρίσι, η κατασκευάστρια εταιρεία Airbus δήλωσε έτοιμη να παράσχει τη βοήθειά της στις έρευνες για το δυστύχημα.
Στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι το συγκεκριμένο Airbus A-321-200 ήταν ηλικίας 18 ετών και ανήκε στη Metrojet από το 2012. Είχε πραγματοποιήσει σχεδόν 21.000 πτήσεις συνολικής διάρκειας 56.000 ωρών και διέθετε κινητήρες IAE-V2500. Η Airbus τόνισε ότι είναι έτοιμη να παράσχει πλήρη τεχνική υποστήριξη στις γαλλικές ερευνητικές αρχές και γενικότερα στις αρχές που θα αναλάβουν να ερευνήσουν την υπόθεση.
Πηγή