O σερβιτόρος είναι ένας σούπερ ήρωας! (music video)
Λίνα Καλογερέα Σερβιτόρος. Σαν να λέμε φαντάρος σε άγονη γραμμή – σε περίοδο πολέμου – με μία διαφορά. Η περίοδος πολέμου γι’αυτόν...
Πιο συγκεκριμένα, ο περισσότερος κόσμος έχει τις εξής λανθασμένες πεποιθήσεις για όσους επιλέγουν το επάγγελμα αυτό.
Πρώτον: Ο άνθρωπος που κάνει την εν λόγω δουλειά είναι λίγο αποτυχημένος, λίγο χαζός, λίγο αμαθής. Οι συνηθέστερες φράσεις που κοσμούν τον σερβιτόρο μοιάζουν κάπως έτσι.
Παραμένει όρθιος για όσες ώρες θα δουλέψει. Και η βάρδιά του σπάνια είναι οκτάωρη.
Για όσο κρατήσει λοιπόν αυτή του η βάρδια, του απαγορεύεται να είναι άνθρωπος! Ακούγεται υπερβολικό ε;
Όλα του πρέπει να συνοδεύονται από την λέξη πολύ.
Πολύ εξυπηρετικός, πολύ γρήγορος, πολύ ευγενικός, πολύ αποτελεσματικός. Με μια γρήγορη ανασκόπιση σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο, δε ξέρω άλλον υπάλληλο να χαμογελά για τόσες ώρες. (Συγνώμη, αλλά μόλις μου ήρθε εικόνα από την τελευταία μου επίσκεψη σε μία δημόσια υπηρεσία όπου μπαίνοντας ένιωσα να εισέρχομαι στο ξενοδοχείο που είχε πιάσει δουλειά ο Τζακ Νίκολσον στην ταινία «η Λάμψη»).
Εάν κάτι λοιπόν του έχει συμβεί στην προσωπική του ζωή, ο άγραφος νόμος που λέγαμε πιο πάνω, προστάζει να το αφήσει πίσω του και να μείνει τελείως ανεπηρέαστος. Αυτά ως εδώ ήταν τα εύκολα! Μέσα στην βάρδιά του πρέπει να εξηγεί, να αναλύει και να βοηθάει την κάθε απορία του πελάτη (πάντα με χαμόγελο) όπως, περιγραφή του μενού, ανάλυση του κάθε πιάτου και το τι περιλαμβάνει η κάθε σάλτσα (χαμόγελο), που είναι η τουαλέτα, ποιός είναι ο κωδικός του wi-fi (χαμόγελο), πως λέγεται το εστιατόριο, γιατί δεν μπορούν να το βρουν στο pinterest (χαμόγελο) και φυσικά όλα αυτά να τα κάνει ταυτόχρονα με την δουλειά του, δηλαδή να σερβίρει, να κουβαλά ποτήρια, να μαζεύει τα τραπέζια και άλλα πολλά.
Άρα έχουμε έναν άνθρωπο, όρθιο για τόσες ώρες, με μόνιμο το χαμόγελο της Τζοκόντας, χωρίς να είναι επηρεασμένος από τίποτα, να δέχεται πολλές πληροφορίες το κάθε λεπτό, τις οποίες πρέπει να τις βάλει στη σωστή προτεραιότητα και τις περισσότερες φορές να μην κάνει ούτε διάλειμμα. Και με αυτό το τεράστιο βάρος στις πλάτες όλων όσων περιέγραψα πιο πάνω, να προσφέρει την μέγιστη εμπειρία στους πελάτες του και να ικανοποιήσει την κάθε τους ανάγκη on time (με χαμόγελο, μην ξεχνιόμαστε).
Άλλος ένας νόμος είναι πως ο σερβιτόρος πάντα φταίει για όλα! (Επίσης έχω μια πρόσφατη εμπειρία με τον αδερφό μου να ψήνεται στον πυρετό και στο νοσοκομείο να μην υπάρχει θερμόμετρο. Εγώ, ως «πελάτης» εκεί, βρέθηκα να τα ακούω από τη νοσοκόμα, από την οποία απαίτησα θερμόμετρο, λέγοντάς μου πως ήταν υπεύθυνη για 2 πτέρυγες, είχε 100 ασθενείς να φροντίσει και πως δεν ήταν μάγος να τα προλάβει όλα!)
Κι ο σερβιτόρος να απαντά «Είμαι μόνος μου στην βάρδια, δεν περιμέναμε τόσο κόσμο απόψε, κανένας συνάδελφός μου δεν σήκωσε το τήλεφωνό του να έρθει στη βάρδια μιας και τρείς εβδομάδες είμαστε όλοι χωρίς ρεπό, έχω στο πάσο τέσσερα πιάτα, έχουν βγει τα ποτά του τάδε τραπεζιού και τελείωσε το βαρέλι της μπύρας και πρέπει να πάω να το αλλάξω. Μακάρι να ήμουν χταπόδι να τα προλάβω όλα!»
Ρίξε του ένα χαμόγελο και εσύ. Το αξίζει νομίζω.
Πηγή : savoirville.gr