Η δική μας πρωτεύουσα της τέχνης του δρόμου προκάλεσε για άλλη μια φορά με τα έργα της. Αυτή τη φορά τους New York Times. Αν θες...
Η δική μας πρωτεύουσα της τέχνης του δρόμου προκάλεσε για άλλη μια φορά με τα έργα της. Αυτή τη φορά τους New York Times.
Αν θες να μάθεις για την Αθήνα της κρίσης, αρκεί να παρατηρήσεις την τέχνη του δρόμου. Οι Νew York Times φιλοξένησαν ένα εκτενές αφιέρωμα με πρωταγωνιστές τους πιο γνωστούς... Έλληνες «γκραφιτάδες» και τα έργα τους στους τοίχους πολυκατοικιών στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Οι καλλιτέχνες που δημιουργούν με σπρέι, καθώς πλέον στην Ελλάδα δεκάδες άνθρωποι με ανησυχίες βρίσκουν ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από μια εικόνα. Ο Χαρίτωνας Τσαμαντάκης, ο iNO, o This is Opium, ο Cacao Rocks και πολλοί ακόμα μίλησαν για την τέχνη τους.
«Μην κάνετε λάθος, το γκράφιτι είναι ένα όπλο επιρροής γιατί είναι τόσο εμφανές μέσα στην πόλη. Οι αρχές θέλουν να το αγκαλιάσουν για να το «εξουδετερώσουν» και να το ελέγξουν. Είναι ο τρόπος τους να «σπάσουν» το ηθικό μας», λέει ο Χαρίτωνας Τσαμαντάκης, ο οποίος έχει φτιάξει και ένα βιβλίο για την ελληνική ιστορία του γκράφιτι.
«Ο κόσμος στην Ελλάδα βρίσκεται κάτω από μεγάλη πίεση. Νιώθει την ανάγκη να δράσει, να αντισταθεί και να εκφραστεί. Η οικονομική κρίση προκάλεσε ένα ξέσπασμα δημιουργικής ενέργειας το οποίο με τη σειρά του έφερε την εξάπλωση του γκράφιτι στους δρόμους της.
Αν θες να μάθεις για την πόλη, μπορείς να κοιτάξεις τους τοίχους της», δηλώνει ο καλλιτέχνης του γκράφιτι iNO. Δύο από τα πιο γνωστά έργα του οποίου είναι το «Access control» στην Πειραιώς και το ύψους 17 μέτρων «System of a Fraud», που απεικονίζει τη μορφή του νομοθέτη Σόλωνα και δεσπόζει στην οδό Αχιλλέως στο Μεταξουργείο.
«Πολλά άσχημα πράγματα γίνονται στην Ελλάδα αυτό το διάστημα», τονίζει ο γνωστός καλλιτέχνης του δρόμου Cacao Rocks, με το έργου του οποίου έχει ασχοληθεί στο παρελθόν και η «Washington Post».
«Το όλο σύστημα δουλεύει με τον λάθος τρόπο», λέει ο συνεργάτης του με το καλλιτεχνικό
ψευδώνυμο This is Opium, που μαζί έχουν γεμίσει τους αθηναϊκούς δρόμους.
«Η μεσαία και η εργατική τάξη στην Ελλάδα έχουν καταστραφεί από την κρίση», δηλώνει ο οδοντίατρος με το ψευδώνυμο Μάπετ, ο οποίος ζωγραφίζει μια εικόνα που ουδεμία σχέση έχει με το επάγγελμά του: έναν μασκοφόρο που ρίχνει μια μολότοφ.
«Στόχος μου είναι να μεταφέρω ένα κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα και να κάνω τον κόσμο να σκεφτεί», συμπληρώνει.
Πηγή