synoronews

Το σκοτάδι του ενός, δυο μαζί το κάνουν φως

Γράφει ο Αντώνης Δ. Με τον εαυτό μου συζητάω πολύ. Δεν τον πολυσυμπαθώ, αλλά ούτε και τον μισώ. Είμαστε κάτι σαν άσπονδοι φίλοι. Το εγ...

Γράφει ο Αντώνης Δ.

Με τον εαυτό μου συζητάω πολύ. Δεν τον πολυσυμπαθώ, αλλά ούτε και τον μισώ. Είμαστε κάτι σαν άσπονδοι φίλοι. Το εγώ μου και εκείνο, ό,τι βρίσκεται βαθιά κρυμμένο μέσα μου, τα απωθημένα μου, οι φόβοι μου, οι ανησυχίες και τα όνειρά μου, είναι σε μια διαρκή σύγκρουση. Εκείνο θέλει να με κρατήσει στο σκοτάδι, εγώ θέλω να βγω στο φως.

Ή μήπως όχι;

Το σκοτάδι, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, συνηθίζεται. Η μοναξιά συνηθίζεται. Και βρίσκει τον τρόπο της να σε καλεί κοντά της όσο κι αν προσπαθείς να της ξεφύγεις. Γιατί, για εκείνο, η μοναξιά είναι εύκολη. Δεν απειλούνται οι άμυνες που έχει υψώσει για να κρύψει την ασχήμια του. Κανένας δεν το ενοχλεί, παρά μόνο εγώ.

Στον κόσμο αυτό γεννιόμαστε και πεθαίνουμε μόνοι, είχε πει κάποιος. Στο ενδιάμεσο, ωστόσο, συναντάμε κάθε λογής «εγώ» στο διάβα μας. Και αυτά μας κάνουν να επιβιώνουμε. Νοηματοδοτούν την ύπαρξη και τα έργα μας. Το ταξίδι είναι μακρύ και χωρίς τους σωστούς συνεπιβάτες, ανιαρό και άσκοπο. Αφιερώνουμε, λοιπόν, όλοι χρόνο και κόπο στην αναζήτηση. Οι παρέες και οι σύντροφοι που περνούν από το πλάι μας αμέτρητοι. Λίγοι απ’αυτούς καταφέρνουν να εισχωρήσουν σε βάθος στην ψυχοσύνθεσή μας. Τίποτα το μεμπτό μέχρι αυτό το σημείο.

Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν, παρά την όποια όμορφη ψυχική επιφάνειά μας, από κάτω της κρύβεται μια άβυσσος ανασφάλειας. Η ανασφάλεια, κατ’εμέ είναι η ρίζα του κακού. Αυτή ξεβράζει δηλητήριο στην κατά τ’άλλα ήρεμη επιφάνεια, αυτή βάζει τον άνθρωπο στον φαύλο κύκλο της μοναξιάς. Όταν αυτό που αντικρίζεις στον καθρέφτη δεν σου αρέσει, όταν δεν μπορείς να αγαπήσεις τον εαυτό σου γι’αυτό που είναι, τότε αυτόματα οι κάθε λογής συνταξιδιώτες ως δια μαγείας αδυνατούν να κολυμπήσουν στα βαθιά του χαρακτήρα σου. Σαν ένα αόρατο φράγμα, σαν διαίσθηση που τους απαγορεύει υποσυνείδητα να αγκαλιάσουν το σκοτάδι σου και να το φωτίσουν με την παρουσία τους. Έτσι μένει μόνος του ο άνθρωπος λοιπόν.

«Εκείνο» τρέφεται με το σκοτάδι και πίσω του αφήνει καμμένη γη. Όσο κι αν προσπαθήσει το εγώ να ρίξει φως, σταδιακά καταλαβαίνει πως οι προσπάθειές του είναι μάταιες. Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος έτσι, ώστε μόνο με τις δικές του δυνάμεις να μην είναι ποτέ ευτυχισμένος. It takes two to tango. Με την πάροδο του χρόνου, τελικά, δεν είναι η μοναξιά που συνηθίζεται· είναι το εγώ που παραιτείται. Καλοθελητές να βουτήξουν επικίνδυνα βαθιά στην ψυχοσύνθεσή μας σπάνια θα βρεθούν και ακόμα κι αν η τύχη μας χαμογελάσει, οι αμυντικοί μας μηχανισμοί, τα πελώρια τείχη που έχουν υψωθεί, θα διώξουν μακριά και τον πιο αποφασισμένο.

Μετά κι από αυτό το σημείο -που με μια πρώτη ματιά έμοιαζε και το ναδίρ της ψυχολογίας του ατόμου- υπάρχει άλλο ένα επίπεδο μοναξιάς. Τούτο το επίπεδο είναι και το πιο επικίνδυνο. Ξεκινά από τη στιγμή που το εγώ, αντί να μάχεται για τη φυσική του θέση πάνω από το εκείνο ή έστω να μένει αμέτοχο, συντάσσεται με τις δυνάμεις που το καταπιέζουν. Τότε και μόνο τότε, όταν ο καταπιεσμένος σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κατευνάσει το μένος του καταπιεστή, θέτει διπλωματικά τις όποιες δυνάμεις του πλάι στον άσπονδο φίλο του, είναι που ο άνθρωπος είναι πλέον πραγματικά μόνος. Και θα συνεχίσει να είναι μόνος γιατί ούτε και ο ίδιος θέλει να επιτρέψει σε κανέναν να δει αυτό που κρατάει σαν επτασφράγιστο μυστικό· το ότι έχει παραιτηθεί, το ότι έχει μείνει στάσιμος ενώ θα έπρεπε να ταξιδεύει.

Ο μόνος τρόπος να ξεφύγει από τη φυλακή του είναι να κάνει τα στραβά μάτια στον καθρέφτη. Ναι, η πικρή αλήθεια μπορεί να αποκαλυφθεί και να διορθωθεί με ένα αθώο ψέμα. Το ψέμα ότι το εγώ είναι πιο δυνατό.

Αυτό, από τη φύση του ελεύθερο, μπορεί να πατήσει στις νέες δυνάμεις του και να γυρίσει την κατάσταση προς όφελός του. Να εντοπίσει τους ριψοκίνδυνους συνταξιδιώτες και μαζί τους να φωτίσει τον ταλαιπωρημένο ψυχισμό του.

Γιατί το σκοτάδι του ενός, δυο μαζί το κάνουν φως.



Πηγή

Related

blog 6404003058560508710

Δημοσίευση σχολίου

Όλες οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απόρρητες και δεν δημοσιεύονται ή δίδονται σε τρίτους για οποιαδήποτε εμπορική ή άλλη χρήση.

emo-but-icon


    • Οι εικονικοί φίλοι του facebook



      Διαβάστε το άρθρο


Recent

Hot in week

Με τη...ματια της ψυχης

Η ζωή αγάπη μου είναι μια θυσία και ένα ρίσκο.

Όσο πόνος και να υπάρχει μπορείς να τον ξορκίσεις με την αγάπη και το χαμόγελο ....Είναι το αντίδοτο του κακού και της δυστυχίας ....Γελάστε...

Παρατηρητης ... η παικτης;

Παρατηρητης ... η παικτης;
Ολοι θέλουμε να φτάσουμε κάπου να υλοποιήσουμε κάτι. Είναι όλα μέρους του παιχνιδιού που

Θελω να ακους το γελιο μου

Θελω να ακους το γελιο μου
Γι αυτό λοιπόν, δε θέλω να φοβηθείς στιγμή ή να λιγοψυχήσεις όσο είμαι εδώ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...

Τα φραγκα δεν κανουν τον ...
Τους συναντάμε συχνά. Παλουκάρια της φακής, με πλάτες άλλων ...

Η πιο όμορφη ηλικία

Η πιο όμορφη ηλικία
Η πιο όμορφη ηλικία για μια γυναίκα αρχίζει όταν σταματά να ...

ενας ερωτικος ανθρωπος

ενας ερωτικος ανθρωπος
Ένας γνήσιος ερωτικός άνθρωπος ζητά συνοδοιπόρους που θα τον εμπνέουν...

Η δυναμη της ευτυχιας ...

Η δυναμη της ευτυχιας ...
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται τις αλλαγές, επιθυμούν να ‘παγώσουν’ την ευτυχία ή τη στιγμή

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...

ολα φαινονται δυσοιωνα, ...
Αλλά και στη διαδρομή προς το ψηλότερο σημείο, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.

Οι oμορφοι aνθρωποι

Οι oμορφοι aνθρωποι
Γεννηθήκαμε και μας βάλανε στο κέντρο. Σ’ ένα κέντρο που είτε μας παραχάϊδευαν, είτε μας παραέκριναν ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...

Υπαρχουν κι αυτοι ...
Άνθρωποι αθορυβοι.Όχι ήσυχοι,όχι κοιμισμένοι,όχι παραιτημένοι από την ζωή.Απλά ...

Μπαμπα, σ’ αγαπω …

Μπαμπα, σ’ αγαπω …
Σήμερα θα γράψω για σένα, για σένα που με μεγάλωσες, που ακόμη και τώρα με μεγαλώνεις. Για την ακρίβεια μαζί ...

Connect Us

item
- Navigation -